Virtuelna izložba

Na početku želim da se od srca zahvalim svima koji čitaju ova moja pisanija.
Premalo slobodnog vremena imam, ali moram izraziti divljenje prema svemu što pišete, a ja stignem da pročitam.
Meni nedostaje ideja i tema.
Iako se trudim da puno čitam, a da to nisu samo zakoni :), više sam tip koji radi maštom i rukama.
U poslednje vreme ne stižem da radim ni to što posebno volim.
Zato bih malo o tome kako sam počela i da se bar sećam dana kad sam za svoje hobije imala više vremena. Kao i većina žena u mojim godinama, još kao devojčica učila sam ručne radove. Tada sam imala želju da budem „velika“, pa sam učila i radila, kao što rade žene u mom okruženju.
Onda je došao period kad me vez, šivenje, pletenje i heklanje nisu zanimali, a kad sam se udala i rodila ćerke, čim su malo poodrasle, ja sam se vratila ručnim radovima, pa sam naučila i poentles.
Samo mi šivenje nikako nije išlo, sašila sam ja nekih lepih stvari dok sam bila student, čak i košulju svom mužu, ali uz neku muku, nisam nalazila zadovoljstvo u tome, a to bi sada bilo od najveće koristi 😦  Moja šivača mašina, doneta u „miraz“, stoji nekorišćena.
Sredinom devedestih, videla sam kod moje ujne slike rađene od presovanog cveća.
Eto meni prilike da „slikam“ iako mi to, u školi nikako nije išlo, jadni naš profesor, okretao je glavu od mojih radova 😀
I tako sam počela da presujem. Vremenom sam naučila koji cvetovi i listovi ostaju u lepim bojama, a koji presovanjem izgube lepotu.
Prve slike uradila sam na listovima iz dečjeg bloka za crtanje. Odnela sam ih na posao, onako neuramljene, pokazala ih koleginicama, ne govoreći da sam to ja radila. Izgledalo mi je da to ništa ne valja, a opet, mamilo me da čujem mišljenje dragih ljudi.
Pohvale su mi prijale i ja sam se ohrabrila da te slike uramim, a i da radim druge.
Dolaskom interneta, otvorili su mi se vidici i ja sam otkrivala neke nove kreativne radove i tehnike.
Već dugo nisam radila sa presovanim cvećem. Imam veoma veliku zbirku. Iako poslednjih par godina radim samo bookmarkere, redovno u sezoni cveća presujem. Cvetovi i listovi ispresovani mogu stajati godinama.
Pa, evo, kao podsticaj meni da se malo vratim ovoj tehnici, milozvučno zvanoj fitokolaž, pokazaću ovde neke radove.
Mislim da ne treba ni da pišem, da većina ovoga nije kod mene i da sam veoma radosna zbog toga!

30426f0418b88a6277a57dfffc7459d806a003be

Korpa manja

 

Kompozicija manja

 

 

neobicnomore

manjaizmicahy4gg4                Drvo

nova slika

prozor za b

slika za jelenu za blog

svetionik za blog

Za blog, pejzaž

Vaza 9.1.2010.

Nije bilolako odabrati.
Nadam se da vam se dopalo.

Misao dana: Iskrenost je verovatno najsmeliji oblik hrabrosti.
(William Somerset Maugham)

 

21 thoughts on “Virtuelna izložba

  1. Jao Neno, kako je lepo. Meni je baš baš ona sa cvetom dan i noć, treća odozgo (ukoliko se taj cvet tako zove). A i cipelica je čarobna. 🙂 Bravo, Neno.

    • Hvala!
      Da, na toj slici je jedan veliki cvet dan i noć, a ispod su afričke ljubičice.Na prvoj slici je sitniji dan i noć.
      Ta slika na koju si ukazala ima najviše lajkova, a najmanje cveća, valjda je lepota u jednostavnosti.
      Hvala puno!

  2. Svaka čast, jako su lepe, predivne. Meni je oduvek nedostajao talenat za bilo kakav ručni rad, pa mogu samo da se divim vašoj umetnosti.

    • Hvala na komentaru.
      Mislim da treba probati, ako želite, možda je talenat uspavan, a za neke ručne radove i nije potreban. Više je potreban rad i strpljenje.

  3. Prelepo je, Neno! Skromnost – divna.
    Ja se među rečima, sa olovkom u ruci i za tastaturom osećam kao svoj na svome, a za ručne radove dve leve ruke imam. Posmatrajući svoju svekrvu kako radi prelepe šalove i kape, mislim se u sebi: „Vala, ako si naučila da napraviš štrudlu, naučićeš i šal da napraviš.“ 🙂

    • Pa, počni, sa prvim bodom.
      Sada ima uputstava na youtube, ne mora se znati jezik, tako rade, da se vidi dobro svaka petlja.
      Tako moja mlađa ćerka nauči da hekla, a da joj ništa nisam pokazala.
      Hvala na komentaru i srećno!

  4. Uvek sam se divila ljudima koji imaju strpljenje za ovakve radove 🙂 Bravo Neno 🙂 Jako lepi radovi i nemaš čega da se stidiš 🙂

    • Ne stidim se, ali se i ne gordim.
      Kome ovo treba, kad ljudi nemaju dovoljno za najnužnije.
      Više ni za poklone ne radim, kupim nešto što bi bilo potrebnije od slike ili kutije za nakit.

  5. Sad tek vidim da nema mog komentara a znam da sam ga napisala.
    No, nema veze.
    Neno, zaista imas smisla za slaganje ovih cvetica, listica, latica i ostalih darova prirode.
    Sve je divno, ali bih izdvojila drugu po redu „sliku“. Jako mi je lepa ta korpica. Svaka ti cast.
    ✨🌸🌸✨🌸🌸✨
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    ✨🌸🌸🌸🌸🌸✨
    ✨✨🌸🌸🌸✨✨
    ✨✨✨🌸✨✨✨

Затворено за коментаре.