Letovanje malo drugačije

Naša draga Merima nas je pozvala da pišemo svoje predloge za neobična mesta, možda manje poznata, ali relativno jeftina i drugačija. U doba interneta, zahvaljujući kojem i možemo pisati i čitati blog postove, pretragom na Google se može puno saznati o nekom mestu, ako znate šta tražite.
Ne želim da pišem putopis. Sve detalje i informacije, ako se zainteresujete, naći ćete na internetu.
Predstaviću vam gradić u kome sam živela sedamnaest godina, za koji me vežu divne uspomene i gde imam dosta dragih prijatelja.
Ivanjica, meni najdraža.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gradić u uskoj kotlini reke Moravice, okružen planinama Golija, Javor i Mučanj, gde gotovo da nema industrije, s pravom nosi turistički naziv „Vazdušna banja“.
Vrlo lepo se možete odmoriti u samom gradu, a takođe i u domaćinstvima koja se bave seoskim turizmom.
U okolini grada postoje divna mesta za izlete u netaknutu prirodu, naročito planina Golija, proglašena prirodnim rezevatom biosvere od strane UNESKO-a.

78977_golija-okruglica---d.bosnic_gf

download (1)

Jezera Okruglica i Tičar na Goliji
rimski-most-ivanjica1

Rimski most u selu Kumanica, na putu za Goliju

 

 

 

 

35499386

Rimski most

U gradu u kome je snimana serija „Više od igre“ prepoznaćete korzo iz te serije, vodopad i hidrocentralu iz 1911. godine, uživaćete u velikom broju kafića, restorana, šetališta i naravno, čistoj reci Moravici.

download

 

Glavna ulica -korzo

ivanjica1

 

 

 

 

Vodopad u centru, sa restoranom, u parku koji je u središtu grada

images

Nedaleko od grada postoje dva izvora „kisele “ vode, lekovite i pitke, jedan u predgrađu koje nazivaju Marina reka, a drugi u Prilikama.
Ivanjica.1

U Prilikama je i satelitska stanica, jedina na prostorima bivše Jugoslavije.

 

 

 

 

 

Još par fotografija iz grada:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kameni most iz 1908, još uvek u funkciji za saobraćaj pešaka i vozila. Kažu da su kao vezivo pri izgradnji korišćena jaja

crkva-Ivanjica

Crkva Svetog cara Konstantina i carice Jelene

11

Specijala bolnica za rehabilitaciju, ili Zavod za lečenje bolesti krvi sagrađen na proplanku iznad grada, u tri lamele prema nagibu terena. Ovde sam radila, na 15 minuta šetnje od centra :

141

Specijalna bolnica za rehabilitaciju, ulaz, centralni deo koji povezuje tri lamele.

 

cicin dom 6001-velika

Kušića han, sa spomenikom Draži Mihailoviću.

Interesantno je da su ivanjičani pomirili Dražu sa partizanima. Naime, ovaj spomenik gleda u spomenik Žrtvama borbe protiv fašizma, delo Đorđa Andrejevića Kuna, koji se nalazi preko puta, na ulazu u gradski park.

Krajem avgusta, ovde se održava „Nušićijada“, nakon dugogišnje pauze obnovljena, pod sloganom „Smeh kao lek“. Zaista se ne bi moglo reći da je ta manifestacija „parada pijanstva i kiča“.
nusicijada-logo

nusicijada-04_f_x07qcs
nusicijada-1376922045-11066

Boravak u Ivanjici i okolini obogatićete darovima prirode. Od polovine juna do polovine jula, u toku je sezona berbe malina, koje gaji svako domaćinstvo, od pregrađa do sela u okolini. Kad prođe sezona gajenih – tzv. pitomih malina, stižu divlje po okolnim planinama, imaju mnogo bolji miris i ukus. Krajem maja ovaj kraj obiluje divljim jagodama, a  krajem jula borovnicama. Krajem avgusta, možete sami brati divlje kupine. U planinskim šumama, posle kiše ima dosta pečuraka.
Ivanjica nema neka preporučljiva kupališta. Osim na dva zatvorena bazena koja postoje od početka osamedesetih,   na reci se može osvežiti, bilo u gradu, iznad vodopada, bilo negde van grada. Moravica je mala reka, po negde ima tihih virova, ali za ljubitelje plivanja nema mogućnosti. Više je za brčkanje radi osveženja.

Ono što svaki kraj obeležava su ljudi i njihov način života.
Tamo su ljudi jednostavni i dobrodušni, kao i svuda u malim mestima Srbije.
Meni je jednako prijatno da pričam sa ljudima sa sela, koji jedva da imaju osnovnu školu, kao i sa onima koji imaju doktorate. Svaki čovek nosi u sebi neko blago, samo ga treba otkriti.

12199507

Ako vam se moja priča dopala, detalje o tome kako stići i gde pronaći smeštaj, šta posetiti i kako stići do tih znamenitosti, naći ćete na ovom našem internet nebu, a možete i mene pitati.
Pozdrav i lep odmor, makar to bilo dva – tri dana.

 

6 thoughts on “Letovanje malo drugačije

  1. Prelepo! Obožavam Ivanjicu. Ti si sve divno opisala. Puno tog što si navela nisam videla, ali hoću, jer volim da se vraćam u mesta koja me očaraju. Ljudi su divni.

    • Hvala na komentaru Olja.
      Ne smaram postovima često, zato mi je žao što se tako malo komentarišu…znam, treba i ja da komentarišem, ali to i činim.
      Ivanjica je divna, ali na žalost, odlazim izuzetno retko, najčešće pravo u selo odakle mi je muž, u gradu se ne zadržavamo,
      Ne stižem da vidim toliko dragih ljudi.

  2. Obožavam takva mjesta, pravi odmor za dušu. Divan opis , a i izbor fotografija je super, ne ostavljaju ravnodušnima. Ako budem nekad u prilici, rado ću posjetiti Ivanjicu. Hvala ti za preporuku!
    Što se tiče komentara, potrajat će mislim, još, dok ljudima ne postane navika da napišu komentar, makar samo kratak. Svratiti na nečiji blog je za mene kao kad odem nekome u posjetu. Pa nitko ne dođe, sjedne, i – samo šuti. Tako bi i na blogu trebalo biti. Ali samo ti piši, super su ti tekstovi. Ja ću svakako biti češći gost. LP

  3. Bila sam u osnovnoj školi, ne sećam se tačno koji razred, kada su nas vodili u Ivanjicu na ekskurziju. Ostala mi je uspomena da mi se jako svidelo tamo, mada se više ne sećam detalja. I baš zato mi je drago što sam pročitala ovaj tekst, slike su prelepe i potrudiću se da ove godine makar na neki vikend dođem tu. Ima toliko toga da se vidi. 🙂

Затворено за коментаре.