Svašta nešto

Bliži se kraju moj godišnji odmor.
Bar nisam žurila na posao, ali se ne mogu pohvaliti da sam se odmorila.
Nekako uvek loše isplaniram, ostavim puno obeveza da ih završavam na odmoru, pa se onda umorim od toga.
No, do mene je.
Još uvek najviše svoje enrgije i slobodnog vremena utrošim na aktivnosti u rešavanju problema stambenih kredita u CHF. Osnovano je novo udruženje,  samo od ljudi koji imaju kredit i žele da se problem reši, na sasvim novi način. Od samog početka udruženje radi potpuno javno, objavljuju se svi podaci, sve je transparentno, svaka uplata, svaka isplata, a naročito svaka akcija, često se sastajemo, najviše radi edukacije i zajedničkog planiranja aktivnosti..
Iako nam se u medijima u većini slučajeva plasiraju pogrešne informacije, istina i pravda su na našoj strani.
Da se zna, ne izbegavamo da vratimo svoje dugove.
No, mi sada dugujemo mnogo više nego što smo pozajmili, mnogo više nego što vrede stanovi koje smo kupili, a svi smo dali učešće, ja sam na primer, uzela kredit za 50% cene stana.
Plasira se da tražimo da država, odnosno poreski obveznici plate naše obaveze.
Neistina!
Država treba da interveniše da se banke odreknu nezakonite zarade proizašle iz velikog rasta valute CHF, do koje dolaze na prevaran način. Kad bih pisala o svemu čime se banke služe, ne samo u oblasti našeg problema, samo delić koji ja znam, trebalo bi da napišem mnogo dugih postova.
Ukoliko se problem ne reši na teret banaka, tek tada će se, prema ugovorima rešiti na teret države, za svakoga ko više nije u stanju da plaća trostruko uvećanu ratu i to tako što će kredite platiti Nacionalna korporacija za osiguranje stambenih kredita, kojoj je svako od nas platio premiju, a vinkulacija je u korist banke. Tada će plaćati poreski obveznici.
Doneti su i na snazi su katastrofalno loši zakoni. Ne sme, na primer, da bude tajna poslovanje bilo koje banke, jer je država garant uloga u banci, pa ako banka propadne, to pada na teret svih poreskih obveznika. Banke neće propasti zbog naših kredita, već zbog loših plasmana koje odobrava rukovodstvo – primer Agro banke.
Molim da širite informaciju o ovome, nekome to znači spas života.
Ipak, radila sam i nešto lepo – dekupaž. Mislim da će nastupiti jedan duži period da neću raditi ništa novo. Radiću neke druge stvari.
Koliko stižem, čitam blogove. Oprostite ako ne komentarišem, to je najčešće kad nemam šta da kažem, bar ne pametno.
Evo mojih novih radova.

IMG_20160815_201941.jpg plava

IMG_20160815_202031.jpg crvena

IMG_20160815_202100.jpg lala

IMG_20160815_202242.jpg kuca

IMG_20160815_202350.jpg podmetači

Mislim da je ovo dovoljno za večeras.
Hvala na čitanju.

Misao dana: 

Prvo su došli po komuniste,

a ja se nisam pobunio jer nisam bio komunista.

Zatim su došli poJevre je,
a ja se nisam pobunio jer nisam bio Jevrejin.
Zatim su došli po sindikalce,
a ja se nisam pobunio jer nisam bio sindikalac.
Zatim su došli po katolike,
a ja se nisam pobunio jer sam bio protestant.
Zatim su došli po mene,
ali tada više nikoga nije bilo da se pobuni.
Martin Nimeler

13 thoughts on “Svašta nešto

    • Hvala Olja!
      Nemam ja toliko čitalaca, ali kada bi bar svaki deseti podelio, ispričao po nešto ljudima koje susreće u RL, ima mnogo ljudi koji grcaju, ljudi kojima je stan na prodaji, ima i samoubistava, a puno njih nema net i ne zna za nas i da bi se problem mogao rešiti.

    • Слажем се са Ољом у потпуности. (Осим последње реченице, ја и нисам неки фан 🙂 )
      У принципу, једини начин да обавештавате/мо људе о овом проблему јесте интернет. А ово је проблем који заслужује да се нађе у оним рубрикама “Рипли“ или “Веровали или не“.

      • Eh, Dejane, pisala sam i ranije, ali svak se svome jadu zabavio. Šta reći, ovde samo četiri sviđanja, na fejsu kad objavim bilo šta, vomila lajkova, kad objavim o kreditu, samo dva – tri, ako ima više to su ljudi koji su takođe u problemu.
        Razumem ja to, ljudi se svega plaše.

      • Знам то, али ипак прочитају. Лајкови неће решити проблем, али писање ће бар неком отворити очи.

    • To je samo mali delić, kao što i napisah.
      Mi se nismo kockali, kako nas sada etiketiraju, mi nismo otišli u kockarnicu, već u banku, a te kredite je vlada podržavala i NBS; naša centralan banka, nije ona narodna uopšte!
      Hvala za komentar.

  1. Efektno odabrana misao za kraj posta. Misao sa koju bi trebalo da uče deca u prvom razredu osnovne škole, ako i tada nije kasno.
    Kažeš, transparentni ste, nažalost, ne dopirete do svesti izgubljenog, otuđenog i, nažalost, sve češće prodanog čoveka u ovoj zemlji koja sve manje liči na to, a sve više na jedan geto, na privatnu prćiju oholih tlačitelja sopstvenog naroda. Doduše, ima i onih koji vas ne vide od sopstvenog jada i čemera, a krajnje je vreme da svi skupa sagledamo odakle dolazi sva naša muka.
    Bez posla sam godinama, i kad me je jedan prijatelj nagovarao da polažem ispit za privatnog izvršitelja pitala sam ga da li mu je jasno da će doći dan kad će privatni izvršitelji zakucati i na moja, i na njegova vrata… na vrata svih onih poštenih koji još uvek imaju dušu koja nije na prodaju. E pa, došao je taj dan, i niko nas neće spasiti do nas samih.
    Neno, moja podrška u vašoj borbi, makar i verbalna!

  2. Zao mi je zbog muke koju imas i ti i svi drugi, zbog kredita. Nadam se povoljnom resenju za sve vas.
    Lepi su ti radovi i srecan ti povratak na posao. 🐕🐶😊

  3. Dekupaz je fantastican, kao i uvek 👍💕.

    Poruka na kraju – fenomenalna ! Prvi put sam je cula (mislim) u nekom filmu i posle toga nisam uspevala da joj udjem u trag. Do sad.

    Tekst o kreditima i shvajcarcima – ako je ikako moguce probaj da jos vise pojednostavis i priblizis onima koji (srecom) nisu uleteli u tu pricu. I hvala na pokusaju (i trudu) da objasnis ljudima koji su neupuceni (kao sto sam ja, na pr) 💖.

  4. Повратни пинг: Stambeni krediti u CHF – nova događanja | Nena i svet oko Nene

Затворено за коментаре.